فالووشو

فالوور و لایک و بازدید ارزان اینستاگرام

فالووشو

فالوور و لایک و بازدید ارزان اینستاگرام

نحوه محاسبه عیدی و سنوات کارگران

نحوه محاسبه عیدی و سنوات یکی از مهم‌ترین چالش‌های حسابداران در انتهای هر سال است. عیدی و سنوات پایان سال اصلی‌ترین مزایایی است که وزارت کار برای مشمولین قانون کار در نظر گرفته است؛ اما محاسبات دقیق عیدی سال 1402 همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های کارگران و کارفرمایان است. از این رو در این مقاله از سری مقالات آموزش رایگان حسابداری، بر آن شدیم تا شما را با نحوه محاسبه عیدی و سنوات سال 1402 آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

 عیدی و پاداش بر اساس کارکرد اشخاص در سال 1401 محاسبه و پرداخت می‌شود؛ اما از آنجا که این پرداختی منتهی به نوروز سال 1402 است، در بیان عموم جامعه عیدی و سنوات سال 1402 نامیده می‌شود.

نحوه محاسبه عیدی و سنوات 1402

نحوه محاسبه عیدی و سنوات اقشار مختلف جامعه بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی انجام می‌شود، که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

بر اساس ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار مصوب سال 1370، کارفرما موظف است به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کارکرد معادل 60 روز آخرین مزد روزانه، به عنوان عیدی و پاداش پایان سال پرداخت نماید. همچنین مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند. به عبارت دیگر برای عیدی و پاداش پایان سال هر کارگر داریم:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.